Borealy- cadouri si amintiri


Imi amintesc de copilarie si adolescenta; de aniversarile pe care le asteptam cu sufletul la gura si de vremurile in care incercam sa vizualizez cadourile ce vor urma sa apara… de nelipsit erau sapunurile, sampoanele si tricourile. Faceam colectie. Rudele imi aduceau carti. Cel mai frumos cadou primit a fost un catel de plus pe care il am si acum, el face parte din copilaria mea si din familie 🙂 l-am primit de la o colega de clasa cand am implinit 8 ani si a fost singurul care mi-a stiut secretele si visele pentru foarte mult timp si care avea mereu timp sa ma asculte fara sa ma contrazica :D. Avea mereu un loc special in bagaje si ma insotea in toate vacantele. A suferit si accidente dar a rezistat cu brio si chiar daca are o ureche cusuta si in loc de ochi un nasture tot este „jucaria interzisa” pentru copiii mei care tanjesc sa se joace cu el chiar daca este batran si ponosit. Din cand in cand il dam jos din raft sa ne jucam cu el…
…………
Cand ofer un cadou incer sa aleg ceva ce sa reprezinte persoana ce urmeaza sa-l primeasca si… deseori am fost cat pe ce sa-i daruiesc mamei sotului meu o specie de cactus ce poarta numele popular de… „limba soacrei”.
…………
Cadourile nu reprezinta doar un semn de afectiune, ci si un semn ca intelegi ceea ce isi doreste persoana de langa tine, ca ii cunosti pasiunile si ca te-ai straduit sa ii oferi un cadou interesant.
De multe ori nu conteaza valoarea in sine ci gestul. Chiar daca oferi o cutie cu bomboane de ciocolata, un buchet de flori, sau orice crezi de cuviinta ca-i va face placere persoanei vizate poate trezi emotii. Iar emotiile construiesc amintiri.
………..

Anii au trecut iar banalele sapunuri si sampoane au fost inlocuie cu bijuterii si cosmetice. Intr-un an, insa, am avut parte de un cadou special, un inel … daruit impreuna cu toata dragostea, o dragoste nemarginita si pura. Nu a fost un simplu cadou, a fost o sursa de hrana a sufletului, o portita deschisa spre un nou drum , o raza de soare impletita in jurul viselor si a sperantelor…

Bunica (Dumnezeu sa o odihneasca) obisnuia sa planteze diverse flori intr-un lighean de tabla. Nu era nici mare dar nici mic. iar pentru mine era ciudat sa vad cum, langa ghivece frumoase, aseaza si acel lighean vechi si gaurit. Intr-o zi am intrebat-o de ce nu renunta la el iar ea mi-a raspuns cu un zambet sters:” l-am primit de la mama… la nunta…” atunci am inteles ca nu obiectul in sine face ca darul sa fie pretios ci sentimentele puternice legate in jurul sau. Cutiilor de bomboane sau de pantofi le gasea imediat o alta intrebuintare, in ele tinea bijuteriile, papiotele de ata sau alte lucruri ce credea ca ar trebui pastrate sau… de care pur si simplu ii era greu sa se desparta…

……….

Anul acesta ma va ajuta Borealy, la ei cadourile sunt speciale si vin impreuna cu emotii iar emotiile reusesc sa planteze o amintire despre care vom avea de povestit chiar si stra-nepotilor. Cum sarbatorile de iarna se apropie cu pasi repezi am zis ca inspectez teritoriul si sa aleg de pe acum cadourile pentru cei dragi. Pentru a evita eventualele greseli am sa intocmesc lista cu optiuni din timp. la care mai adaug si un cactus…

Primii pe lista sunt nasii, parintii spirituali; el- barbat puternic si rafinat. ea- femeie eleganta si misterioasa.

      • pentru EL
      •  pentru Ea

Lista va fi lunga dar pana la Craciun mai este… si ca sa nu gresesc, o voi completa incet dupa ce ii voi studia pe fiecare pe indelete. Ce mi-a placut cel mai mult la Borealy a fost modul in care ambaleaza cadourile. O cutie deosebita, un cadou oferit din suflet si un zambet sunt detalii mici, dar, care vor ajunge amintiri valoroase.

Articol scris, cu suflet, pentru SuperBlog 2012

Lasă un răspuns

Psiholog Iuliana Condrea

incurajare, acceptare, sustinere

Everything But The Music

The classics for those who like their music great and their sense of decency...not that much.

Books Around The Table

A potluck of ideas from five children's book authors and illustrators

despresunfood

Gateste sanatos cu Sun Food!

Minunile din gradina mea

Despre familia mea,copiii mei,gradina mea.......despre ceea ce ma face fericita

innovadbaby

Informatii utile pentru parinti in vederea alegerii si utilizarii corecte a articolelor pentru copii

Teatrul Masca Blog

un teatru altfel

