Echilibru sau sacrificii?


…teancul de dosare de pe birou parea ca se transforma intr-un dragon ce sta sa ma inhate cu dintii sai fiorosi. Cu ochii bulbucati imi privesc dusmanul -ceasul. Ma simt epuizata! Pe fundal se aude vocea Otiliei, se pare ca iar are o problema in familie si pleaca acasa. Imparte generoasa hartii pe birourile din jur. Oare de ce nu pot face si eu la fel!? Nu pot! Am o responsabilitate si trebuie sa ma asigur ca finalul este cel scontat. Desi…lucram in echipa, parerile sunt impartite. Nu am avut timp sa beau nici macar un pahar cu apa. tu ai baut? Cel mic mi-a spus la telefon ca a invatat o poezie noua, oare ajung inainte ca el sa adoarma? Mi-ar placea sa-l ascult!… Dupa cateva ceasuri plec, in sfarsit, acasa. Copilul doarme. La tv. este un film interesant insa eu adorm bustean.

………

Un eveniment nefericit in familie m-a facut sa privesc viata alfel, probabil trebuia sa fac acest lucru in trecut insa eram atat de absorbita de ceea ce faceam incat atentia mea pentru cei din jur (familie si prieteni) era minima. ma multumeam doar stiind ca sunt sanatosi, in rest… La inceput a fost greu. Lupta dintre ratiune si instinct parea far’ de sfarsit. Mi-ar fi prins bine un curs TMI

Am inceput sa privesc timpul ca pe un prieten, sa-i inteleg cursul si sa ma adaptez, sa fac diferenta intre urgenta si necesar si astfel sa reduc din volumul de munca zilnica.Sa fac o pauza in care sa mananc un fruct sau sa beau un pahar cu apa,apropo, tu ai baut!? 😀  Majoritatea timpului o petreceam la serviciu desi tanjeam dupa clipele petrecute in sanul familiei. Am trecut de aceasta bariera prin evitarea statului peste program, care devenise deja o obisnuinta, si m-am bucurat sa (re)vad fericirea  de pe chipul copilului meu atunci cand mergem impreuna in parc, sa (re)descopar cat  de relaxant este sa vizionezi un film cap-coada, imbracata in pijamaua preferata si cu o cana de ceai cald in mana sau transpunerea intr-o alta lume, imaginara, atunci cand citesc o carte.

Am acordat o atentie sporita serviciului in favoarea confortului material fara sa iau in calcul sanatatea fizica si mentala sau sentimentele celor dragi. Balanta intre viata personala vs. serviciu  oscileaza, in prezent singura motivatie fiind starea sufleteasca; imi place ceea ce fac si ma implic pana la limita fara a o depasi insa, atat cat sa-mi ramana un strop de energie pe care sa-l consum impreuna cu cei dragi. In viziunea mea nu exista echilibru, exista sacrificii, fie de o parte sau alta, insa intrebarea este daca se merita cu adevarat. Cu ani in urma aspiram la avansare, insa  am ales o piramida aplatizata pe care incerc sa o escaladez usor… in felul acesta impac si capra si varza ,recte jobul si familia, si de ce nu, si lupul (cel rau)…

„Lasati zazenul sa faca zazen!” (maestrul Kodo Sawaki)

Articol scris pentru SuperBlog 2012

Lasă un răspuns

Iuliana Condrea

CABINET INDIVIDUAL DE PSIHOLOGIE

Everything But The Music

The classics for those who like their music great and their sense of decency...not that much.

Books Around The Table

A potluck of ideas from five children's book authors and illustrators

despresunfood

Gateste sanatos cu Sun Food!

Minunile din gradina mea

Despre familia mea,copiii mei,gradina mea.......despre ceea ce ma face fericita

innovadbaby

Informatii utile pentru parinti in vederea alegerii si utilizarii corecte a articolelor pentru copii

Teatrul Masca Blog

un teatru altfel

