Labirintul iubirii


           Bărbaţii sunt mai puţini decât femeile. Zdrobitor de mulţi dintre ei sunt neinteresanţi şi plicticoşi. Alţii sunt neputincioşi. Şi de parcă toate aceste neajunsuri n-ar fi fost suficiente, un procent îngrijorător al găştii masculine are prostul obicei să iubească tot bărbaţi. Câţi indivizi interesanţi ne mai rămân şi nouă? Nedrept de puţini…

Ma iubeste? A iubit pe cineva mai mult decat pe mine? Ma iubeste mai mult decat il iubesc eu pe el?

N-am trait niciodata pe de-a-ntregul. Am fost iubita doar cu jumatate de norma, iar de iubit am iubit mai mereu cu sufletul indoit, stiind ca nu aceea este povestea visata, aceea care ma va duce pe culmile fericirii, dar sperand ca lumea se va schimba… Ca el va renunta la naravuri, si la amorurile lui parazite, ca eu voi deveni mai blanda cu mine insami, mai toleranta cu cei din jur sau mai nepasatoare cu tradarile celor dragi. Mi-am amanat pe maine fericirea si am lasat lucruri insemnate pe altadata. Iar data aceea n-a mai venit.

Cu ce inima sa sper ca asta data va fi bine, cu ce ramasite de curaj sa ma arunc sa iubesc din nou cand am cazut de atatea ori, si-mi sunt sperantele zdrelite si insangerate? As vrea sa mai cred, dar ma cutremur de frica. Implor credinta in dragoste sa se intoarca la mine, insa, precum cei torturati indelung, tresar in somn si-s gata sa racnesc de groaza ca, poate, si de data asta eu sunt in stare sa simt ca-i iubire acolo unde-mi vor fi date din nou doar iluzie, doar joc, doar parfum de neant. Cu ce absurda incapatanare sa ascult indemnul “nu te teme”, cand l-am auzit de-atatea ori in nopti dincolo de care am trait pustiul, si moartea, si eternitatea insingurarii?

Sa traiesti pana la sange, sa iubesti pana la durere, sa arzi pana la tipat. Sa simti ca te sfasii atunci cand te desprinzi din imbratisarea celuilalt. Sa-ti asezi ticaitul inimii in cadenta silabelor numelui sau. Sa lasi sa-ti curga prin vene parfumul sau dulce-otravit, egoist si salbatic, terestru si inaltator. Si sa uiti ca in dragoste nu exista alegeri pentru o viata.

De fiecare data cand m-am indragostit cu adevarat, cu durere, cu ameteala, cu dor, am redevenit copil, am redevenit fecioara…

Exista iubiri primitoare si iubiri capcana. Exista iubiri otravite, splendide precum ciupercile cu palarie rosie, dar care ucid cu aceeasi neiertatoare iuteala. Exista si iubiri-iluzii, pe care le cauti si le inventezi cu tot dinadinsul atunci cand ti-e cumplit de foame sa te-ndragostesti.

Asez cu grija, an de an, pe rafturile dulapului, felii din viata mea. Imi asez cu duiosie obrazul pe fularul pufos, imi odihnesc obrazul pe gulerasul de blana, imi racoresc fruntea pe esarfa neagra de matase. Doar haine? O viata! Atingerea lor imi va destepta in minte, candva, parfumul schimbator al unei varste castigate. Pierdute. Totuna..

In fiecare noapte te scot din inima mea,si in fiecare dimineata te gasesc acolo la loc… E o mare durere sa iubesti, si o mare nenorocire sa scapi de aceasta durere.

Fara tine-i cumplit, fara tine mi-e greu,
De n-ai fi tu cum esti, eu n-as ramane eu,
Sa-mi aduci ierni de iad, sa imi dai toamne reci,
Sa ma-njuri, sa ma-nseli, dar sa nu poti sa pleci .
(Adrian Paunescu)

Am redactat cateva pasaje din cartea Dincolo de bine, dincoace de rau. Despre iubire. de Alice Nastase, Aurora Liiceanu, colectia Damen Tango  Editura Nemira , 2007. Am ales sa ofer iubitului meu aceasta carte drept cadou de Valentine’s Day, in ea se regasesc diverse ipostaze despre femei, barbati, iubire, viata, despre bine si rau. Descrieri pe cat de ample pe atat de simple… O carte pe care am citit-o cu drag si din care am inteles ca dragostea este un rau… necesar. O recomand tuturor, in special persoanelor cu umor. 

Imi doresc un barbat sensibil si intelegator. Cer prea mult unui milionar? (Zsa Zsa Gabor)

Articol scris pentru SuperBlog 2012

Lasă un răspuns

Iuliana Condrea

PSIHOLOG, TERAPEUT

Everything But The Music

The classics for those who like their music great and their sense of decency...not that much.

Books Around The Table

A potluck of ideas from five children's book authors and illustrators

despresunfood

Gateste sanatos cu Sun Food!

Minunile din gradina mea

Despre familia mea,copiii mei,gradina mea.......despre ceea ce ma face fericita

innovadbaby

Informatii utile pentru parinti in vederea alegerii si utilizarii corecte a articolelor pentru copii

Teatrul Masca Blog

un teatru altfel

