O viata anosta


Enuntul probei:
Cum ar arata viata noastra fara PC? Cum ar fi lumea, in 2012, fara Internet, sisteme de operare, retele de socializare, milioane de softuri si aplicatii? Si, mai ales, cum s-ar fi dezvoltat toate acestea daca nu aveau la baza cele mai importante componente: procesoare, placi de baza, unitati de stocare, placi video?

Scrie pe blog cum iti imaginezi viata ta fara calculator. Te-ai lipsi de procesorul rapid, HDD-ul unde iti stochezi datele, capacitatea mare a memoriei, “frumoasa” placa de baza? Ce s-ar face lumea intreaga fara aceste componente?

**************
Decembrie 2012
 Ma indrept grabita spre casa Mariei. Tin strans la piept pachetul si simt cu gerul imi patrunde pana la oase. Ajung intr-un final la casa ei si cu ultimile puteri in glas incep sa o strig la poarta. „Ce bine era daca avea sonerie” Dupa minute bune in care m-au latrat aproape o treime dintre cainii vecinilor apare mama ei in usa:”Maria nu este acasa!” Ii las pachetul si ma intorc acasa. „Off! Ce bine era daca puteam sa folosesc telefonul mobil” Pe drum privesc spre oamenii agitati din jurul masinilor troienite. Nu aveau cum sa afle de furtuna de zapada de azi-noapte. Chiar in preajma sarbatorilor multi au ramas fara serviciu. Activitatile lor profesionale depindeau de internet si de telefonie iar acum firmele sunt in faliment… Ma opresc la market sa fac cumparaturi. Noroc ca nu-mi tineam banii pe card. Aici realizez ca nu pot sa cumpar nimic. Nu au cum sa scaneze codul de bare. Imi amintesc ca acasa mai sunt cateva bucati de paine si ceva prin frigider si plec. Prin minte imi trec momentele in care faceam cumparaturi online de la magazinul MediaDOT. La ei am gasit placi de baza la promotie pentru pc-ul meu care de doua saptamani a devenit bibelou. Cine ar fi crezut ca furtuna cu particule cosmice se poate abate asupra noastra? si ca retele de internet si telefonie vor fi distruse? Noroc ca am gasit in podul casei un televisor de pe vremea bunicii, din acela cu tub catodic, si mai prind cateva minute de stiri cand nu misca vantul prea tare pozitia antenei cu elementi.
Televizorul este singurul care mai functioneaza. Privind spre el imi amintesc de copilarie, de datile in care ma trezeam tarziu in week-end si imi parea rau ca am pierdut emisiunile dedicate noua, copiilor. Tu ai vazut Lumea copiiilor? dar Racheta alba?…
Si cand ma gandesc ca-mi cumparasem si un HDD 500GB ma bufneste plansul! Cum mai socializez cu cei 1000 de prieteni din lista? cum mai dau BUZZ? De unde aflu daca Ioana si-a mai cumparat pantofi? In toata lumea este haos! Vad asta acum la stiri. Se pare ca nici elevii nu-si mai fac temele fara Google.
Privesc pe pereti si zambesc la gandul ca de acum pot citii cartile care zac in biblioteca, ca ma pot bucura de plimbari alaturi de prieteni, ca pot face sport… Ma scutur repede ca sa scap de acest gand ciudat si imi imbratisez prietenul drag…pc-ul, apoi caut un pix si o foaie si scriu o scrisoare cu titlul: Articol pentru SuperBlog 2012

Lasă un răspuns

Psiholog Iuliana Condrea

incurajare, acceptare, sustinere

Everything But The Music

The classics for those who like their music great and their sense of decency...not that much.

Books Around The Table

A potluck of ideas from five children's book authors and illustrators

despresunfood

Gateste sanatos cu Sun Food!

Minunile din gradina mea

Despre familia mea,copiii mei,gradina mea.......despre ceea ce ma face fericita

innovadbaby

Informatii utile pentru parinti in vederea alegerii si utilizarii corecte a articolelor pentru copii

Teatrul Masca Blog

un teatru altfel

