Nu ignorati sanatatea dintilor


Cu putin timp in urma am trecut printr-o experienta tare neplacuta. Andrei mi-a spus ca-l deranjeaza ceva pe cerul gurii si cand m-am uitat am simtit cum ma scurg de pe scaun. Cu mainile tremurande si respiratia taia i-am spus sa deschida din nou gurita. Nu, nu era un cosmar; era cat se poate de real fapul ca pe cerul gurii, la distanta de aproape un cm. fata de incisivul central isi facea loc un alt dintisor. 😮 Mi-au trebuit cateva clipe sa-mi revin din soc si primul gand a fost sa sun medicul stomatolog. Andrei a avut ghinionul de a se pricopsi cu dintisorii de lapte cariati si foarte inestetici, acoperiti cu tartru, care l-au impiedicat sa zambeasca cu gura pana la urechi; si singura speranta era ca cei permanenti sa-l scape de acest disconfort. Ei bine, ne-am inselat!

Ne-am indreptat in graba spre un cabinet stomatologic unde verdictul a fost ca trebuie sa scoatem urgent dintisorii. Faptul ca Andrei s-a purtat ca un barbat adevarat si a rezistat cuminte si ascultator pe toata durata interventiei m-a facut sa ma simt mandra de el. Dupa o saptamana ne-am prezentat si pentru a doua interventie, care a fost putin mai dureroasa, dar si de aceasta data barbatia si-a spus cuvantul. Rezultatul: 4 dintisori lipsa.

Dintele permanent s-a dovetit a fi rebel si incapatanat si continua sa creasca anormal, determinand astfel dificultati in mesticatie. Acest lucru inseamna, pe langa aspectul inestetic si o reala problema de sanatate. Si cum sanatatea copilului este foarte importanta, trebuie sa apelam la servicii de ortodontie. Medicul ortodont se ocupa cu corectarea si asezarea  dintilor corect pe arcada si este in masura sa ne recomande un aparat dentar potrivit si un tratament personalizat in functie de nevoile pacietului.

Faptul ca Andrei a mers la dentist fara sa se vaite, sa refuze sau sa planga, m-a determint sa ma tot intreb de unde atata frica de stomatolog!  Exista aceasta teama inexplicabila, insa nu realizam ca pericolul EXISTA doar pentru faptul ca NU mergem la control regulat si NU acordam importanta sanatatii noastre…

Lasă un răspuns

Iuliana Condrea

CABINET INDIVIDUAL DE PSIHOLOGIE

Everything But The Music

The classics for those who like their music great and their sense of decency...not that much.

Books Around The Table

A potluck of ideas from five children's book authors and illustrators

despresunfood

Gateste sanatos cu Sun Food!

Minunile din gradina mea

Despre familia mea,copiii mei,gradina mea.......despre ceea ce ma face fericita

innovadbaby

Informatii utile pentru parinti in vederea alegerii si utilizarii corecte a articolelor pentru copii

Teatrul Masca Blog

un teatru altfel

